• Spam

    Elektronikus formában, legtöbbször email-ben küldött, nagy mennyiségű hirdetés, amelyet a felhasználó hozzájárulása nélkül kap. A spam fölöslegesen foglalja a felhasználó tárhelyét, emellett törlése időigényes. A spamek akár milliós nagyságrendben is kiküldhetők, általában megtévesztő címűek. Veszélyt is jelenhetnek, hiszen előfordul, hogy a kiküldők célja a felhasználó személyes adatainak, banki azonosítóinak megismerése.

  • Hírlevél

    A hírlevél egy elektronikusan formában terjesztett, rendszeresen megjelenő publikáció. A hírlevél általában egy, a hírlevélre feliratkozó felhasználót érdeklő témáról szól. Mint ahogy az e-mail általában elfogadottabbá vált a hagyományos levelezéssel szemben, a hírlevél is igen hamar népszerű tájékoztatási forma lett. A szolgáltató számára hatékony tájékoztatási mód a hírlevél, amely egyszerre sok felhasználóhoz juttatható el. Fontos…

  • Web 2.0

    A webkettő kifejezés azokat a webes szolgáltatásokat foglalja magába, amelyek középpontjában közösségek állnak, közösen zajlik a tartalom létrehozása, illetve a felhasználók megoszthatják az érdekesnek talált tartalmakat. A web 2.0 esetében nem beszélhetünk a klasszikus szolgáltató, illetve felhasználó szerepek elkülönüléséről. A webkettes szolgáltatók csak a rendszer keretét adják, a tartalmat a felhasználók hozzák létre, illetve töltik…

  • Wikik

    Szabadon terjeszthető, szerkeszthető ismerettárak, amelyek a wiki rendszer felhasználásával működnek. Egyszerűen kezelhető online adatbázisok, melyeket felhasználók hozhatnak létre. Az új tartalmak hozzáadása, a bejegyzések változtatása is szabadon elvégezhető.

  • Közösségi hírmegosztás

    A közösségi hírmegosztás azt jelenti, hogy a felhasználók egymás között maguk osztják meg a híreket, hivatkozásokat, ezekhez értékelést is írhatnak. A legtöbb kattintást, illetve legjobb értékelést kapott hírek jelennek meg a felületen. Ilyen hírmegosztó felület például a Digg, vagy a Reddit.

  • Közösségi linkmegosztás

    A közösségi linkmegosztás során a felhasználó egyes honlapok hivatkozásait gyűjti össze, illetve rendszerezett formában tárolja. Ezeket a linkeket megoszthatja más internetezőkkel is. Ilyen linkmegosztó szolgáltatás például a Delicious, vagy a Google Reader.

  • Közösségi oldal aggregáció

    A közösségi oldal aggregáció olyan alkalmazást jelent, amellyel egy online felületre gyűjthetjük össze a közösségi oldalak tartalmait.

  • Fórum

    A fórumok a felhasználók hozzászólásaiból épülnek fel, a felhasználók párbeszédét, véleménynyilvánítását teszik lehetővé egy-egy meghatározott témában. A fórumokon a témára vonatkozó főkategóriák és szűkebb alkategóriák könnyítik a keresést, tájékozódást. A felhasználók hozzászólásai időrendben jelennek meg, így általában az utolsó bejegyzések láthatóak. Összetettebb fórumrendszerekben kiemelt témák is megtalálhatók.

  • Mikro-blog

    A mikro-blog abban különbözik a blogtól, hogy bejegyzései igen rövidek, általában csupán egy linkből, képből, videóból, vagy néhány mondatból állnak. A felhasználói felület általában egyszerű. A mikro-blogok esetében a hangsúly a gyors, lényegre törő információátadáson van. Ilyen mikro-blog felület például a Twitter vagy a Posterous.

  • Blog

    A blog egy olyan weboldal, amely bizonyos időközönként a szerző bejegyzéseivel frissül, és ezeknek a bejegyzéseknek sorozatából áll össze. A blog témája, formai megjelenése széles skálán mozoghat. A bejegyzések általában fordított időrendi sorrendben jelennek meg, így a legfrissebb tartalom látható elsőként. A blog lehet nyilvános, mindenki számára elérhető, illetve zárt is.