• Közösségi média

    A közösségi média felületeinek célja az üzenet közösségi interakciókon keresztüli terjesztése. A közösségi média internetes és online eszközök segítségével az egyoldalú informálást igyekszik átalakítani párbeszéddé, interaktív közléssé. Ez átalakítja a felhasználók szerepkörét is, hiszen egyszerű befogadókból szerkesztőkké, tartalomszolgáltatókká válnak.

  • AdSense

    Az AdSense egy Google által működtetett hirdetési eszköz, amelynek keretében a Google bérel reklámfelületet az adott felhasználóktól. A honlapokon elhelyezett hirdetések az oldal témájával kapcsolatosak. A Google minden hirdetésre való kattintás után fizet a honlap tulajdonosának.

  • AdWords

    Az AdWords a Google hirdetési rendszere, amellyel lehetséges szöveges reklámok elhelyezése a Google keresőben, illetve egyéb weboldalakon. Kevésbé tolakodó megoldás, mint a honlapokon külön megnyitás nélkül felugró hirdetések, ezért hatékonyabbnak tartják.

  • Hiperhivatkozás

    A hiperhivatkozás, más néven link a hasonló témájú információkat köti össze az online felületeken. Ez az összekötő eszköz vonatkozhat szöveges, vagy egyéb online tartalmakra (videókra, képekre). Hasznos a linkek használata olyankor is, ha egy adott internetes tartalomhoz sok helyről származó információ kapcsolódik. A linkek általában elkülönülnek szövegkörnyezetüktől, formailag érdemes kiemelni őket.

  • Pagerank

    A Pagerank a weboldalra mutató külső linkek alapján meghatározott érték egy 1-től 10-ig terjedő skálán. Ez az érték fontos eleme a Google által létrehozott rangsorolási algoritmusnak. Így a külső hivatkozások rendszerének bővítése a keresőoptimalizálás fontos része.

  • Linkgyűjtemény

    Olyan weboldal, amely tematikusan csoportosítva jeleníti meg az egyes honlapokat. Ilyen linkgyűjtemény például a startlap.hu és lap.hu aloldalai, amelyek egy-egy témára vonatkozó honlapok, illetve internetes tartalmak hivatkozásait tartalmazza. A weboldalunkat érdemes regisztrálni ilyen linkgyűjteményekben, hiszen a kihelyezett linkek több látogatót juttatnak el honlapunkra, illetve növeljük a weboldalunkra mutató külső hivatkozások számát.

  • Találati lista

    Azon weboldalak listája, amelyek egy adott internetes keresés során eredményként megjelennek. A Google például az első tíz találatot jeleníti meg egy oldalon. Így a keresőoptimalizálás célja végső soron az, hogy az egyes kulcsszavakra való keresés során honlapunk a lista minél előkelőbb helyén szerepeljen.

  • Kulcsszavak

    A keresőoptimalizálás kapcsán nem mehetünk el szó nélkül a „kulcsszó” terminusa mellett. A kulcsszó olyan lényeges szó vagy kifejezés, amely releváns a kérdéses weboldal szempontjából. A kulcsszó szerinti keresés a szöveges keresés leggyakoribb formája az interneten. Gyakori, tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakkal jobb helyezést érhetünk el a keresők találati listáján.

  • Keresőoptimalizálás – SEO (Search Engine Optimization)

    A keresőoptimalizálás olyan tevékenység, amely azt célozza meg, hogy a keresőkben egyes kulcsszavakra adott találati listán minél jobb helyet érjünk el. A keresőoptimalizálás során többek között ezt kulcsszavak beépítésével, illetve oldalunkon belüli, és oldalainkra mutató hivatkozások módosításával érjük el. Ez a módosítás, javítás lehet tartalmi és szerkezeti egyaránt.

  • Banner

    A banner online felületen megjelentetett hirdetés. Ez általában egy 468×60-as, vagy egy 120×240-es méretű, minél inkább figyelemfelkeltő, színes reklám, amely egy linket foglal magába. Így a bannerre kattintva megjeleníthető az adott esetben reklámozott terméket, szolgáltatást bemutató online tartalom.