• AV (ad view)

    Az AV vagy ad view magyarul hirdetés megjelenítést jelent, és azt mutatja meg, hogy az online kampány során hány alkalommal volt látható a hirdetésünk. Egy látogató ugyanazon az oldalon ugyanazzal a hirdetéssel többször is találkozhat. Így azoknak az internetezőknek a száma, akik láthatták a hirdetésünket, általában kevesebb, mint a megjelenések számát adó AV érték (szélsőséges…

  • PPC – Pay Per Click

    Kattintás után fizetett összeg, egy olyan hirdetési módszer, ahol a hirdetők licitálnak arra, hogy mennyit fizetnek a hirdetésükre érkező kattintásokra. A licitek célja, hogy egy témakörben a legmagasabb összeget ajánló hirdető jobb pozícióban jelenjen meg versenytársainál.

  • CPC – Cost Per Click

    A kattintás költsége, az interneten megjelenített hirdetések esetében ez arra vonatkozik, hogy mennyibe kerül, ha valaki rákattint a hirdetésünkre.

  • CPM – Cost Per Impression

    1000 megtekintés költsége. Az interneten megjelenített hirdetések esetében ez arra vonatkozik, hogy mennyibe kerül, ha 1000 megtekintést elér a hirdetésünk.

  • Keresőforgalom – Search Engine

    A webhely látogatóinak azon szegmense, akik Google-ből vagy egyéb keresőből jutottak oldalunkra.

  • Közvetlen forgalom – Direct traffic

    A portál azon látogatói, akik könyvjelzőre kattintva vagy a webhely URL-jét a böngészőbe beírva kerültek a webhelyre.

  • Oldalon eltöltött idő – Average Time on Site

    Ez a szám az adott site-on belül (esetleg több aloldalon) eltöltött időt jelzi. Többnyire a két percnél alacsonyabb oldalon eltöltött idő arra utal, hogy a látogató kevés tevékenységet végzett a weboldalon.

  • Visszafordulások aránya (Bounce Rate)

    A Bounce Rate azt hivatott mutatni, hogy milyen arányú a “lepattanó” látogatók száma, azon userek aránya, akiknél a ki- és belépő oldal azonos, tehát nem tekintettek meg több lapot a portálon. Ez azt is jelenti, ha egy látogató 10 percig olvas, és utána egyetlen linkre sem kattint a lapon, hanem bezárja az ablakot vagy a…

  • Oldalletöltés – Page View

    Amikor megnézünk egy weboldalt számítógépünk böngészőjében, akkor gyakorlatilag letöltjük az oldalt. Ha hússzor nézzük meg az adott oldalt pár perc alatt, akkor a letöltések száma húsz. Az oldalletöltés tehát azt fejezi ki, hány teljes oldalt töltöttek le, vagyis az összes felhasználó hányszor látta az oldalunkat.

  • Látogatás – Visit

    A visit a látogatók különálló látogatásainak a száma, függetlenül attól, hogy hány oldalt néztek meg. A látogatás méréséhez definiálni kellett, hogy mitől számít új látogatásnak egy belépés az oldalunkra. Az elfogadott elv szerint, ha a látogatónk elhagyja az oldalunkat, és azt követően több mint 30 perccel később tér vissza, az már új látogatás. Ez azt…